Realizacje Zobacz, z czego są zadowoleni nasi Klienci:)

Studia na Koźmińskim

Profesjonalna komunikacja w życiu publicznym – program rocznych studiów podyplomowych realizowanych przy współpracy z Akademią Leona Komińskiego. Nasza agencja była pomysłodawcą oraz autorem programu pierwszych tego typu studiów skierowanych do komunikatorów politycznych.

Celem studiów jest wykształcenie wysokiej jakości specjalistów, skutecznie komunikujących się z otoczeniem w życiu publicznym oraz przygotowanych do prowadzenia nowoczesnych kampanii komunikacyjnych (2012 – w trakcie realizacji).

Więcej informacji o projekcie: >>Profesjonalna komunikacja w życiu publicznym<<

Media o projekcie:

Koźmiński uruchamia studia dla newsmakerów

Dziś „żółty pasek” wyznacza początek kryzysu komunikacyjnego, a 140 znaków na Twitterze może wywołać skandal międzynarodowy. Dlatego umiejętny dobór słów, argumentów i narzędzi to podstawowa umiejętność. Newsmakerzy to fachowcy od zarządzania komunikacją. Muszą być na bieżąco i ciągle się uczyć. Akademia Leona Koźmińskiego uruchamia dedykowany im nowy kierunek studiów. To propozycja dla osób zajmujących się komunikacją na zapleczu małej i wielkiej polityki, urzędów, instytucji i firm pracujących dla sektora publicznego.

MBA z komunikacji

– Naszą ambicją było stworzenie prestiżowego kierunku dla wszystkich, którzy na co dzień zajmują się komunikacją, kreowaniem wizerunku czy budową relacji z mediami – mówi współtwórca studiów Tomasz Brzeziński z agencji Milestone PR. – Razem z ALK opracowaliśmy program i skompletowaliśmy kadrę. Udało się nam namówić do współpracy najlepszych specjalistów. Gwarantują oni, że studia będą dla uczestników dobrą inwestycją – dodaje Brzeziński. Twórcy studiów chcą, by pełniły one rolę swoistego MBA dla osób odpowiadających za komunikację w urzędach, instytucjach czy partiach politycznych. Duży nacisk kładziony jest na praktykę i umiejętności przydatne na co dzień.

Nowe media to nowe wyzwania

Na naszych oczach następuje rewolucja w obszarze komunikacji. Ze względu na rozwój mediów i Internetu wiele instytucji życia publicznego zmuszonych zostało do otwarcia się na świat. Od tego czasu każdy urząd, instytucja, uczelnia, firma mają swojego rzecznika lub biuro prasowe. Ale presja na osoby odpowiedzialne za komunikację wciąż rośnie. Internet sprawił, że wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym. Czasu na reakcję jest coraz mniej, przybywa za to bodźców i informacji, które trzeba analizować i przewidywać. – To stawia przed osobami odpowiedzialnymi za komunikację zupełnie nowe, trudne wyzwania. Nie sposób stawić im czoła bez ciągłego zwiększania swych kompetencji. Potrzeba ta jest szczególnie widoczna w administracji oraz w bezpośrednim otoczeniu osób publicznych. To szczególnie trudny front komunikacyjny – mówi dr Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny, wykładowca studiów.

Profesjonalne zaplecze

ALK postanowiła więc przygotować kierunek dedykowany osobom, które na co dzień zajmują się komunikacją w administracji publicznej i szeroko rozumianym sektorze publicznym. Studia kierowane są też do pracowników firm współpracujących z urzędami i instytucjami, osób realizujących kampanie społeczne i zaangażowanych w prace sztabów wyborczych.

– Profesjonalne zaplecze to warunek sukcesu. Biznes rozumie to od dawna. Do tej pory brakowało w Polsce oferty edukacyjnej sprofilowanej pod kątem komunikatorów z sektora administracji oraz z zaplecza politycznego. Naszymi studiami chcemy to zmienić – wyjaśnia dr Bartłomiej Biskup, kierownik i współtwórca studiów.

Najlepsi wykładowcy

Kadrę stanowią znani i cenieni politolodzy, dziennikarze, konsultanci polityczni, eksperci z obszaru reklamy czy badań opinii. Wśród wykładowców są zarówno znani i cenieni akademicy tacy jak prof. Piotr Francuz, prof. Wojciech Cwalina, dr Bartłomiej Biskup, dr Norbert Maliszewski, dr Marek Kochan czy dr Sergiusz Trzeciak, ale także doświadczeni praktycy czy dziennikarze: Wiesław Gałązka, Igor Janke, Krzysztof Skórzyński, Mariusz Sokołowski, Michał Kobosko czy Konrad Piasecki.

Praktyka przede wszystkim

Formuła studiów zakłada, że po roku studenci będą umieli m.in. organizować pracę zespołów prasowych i sztabów wyborczych, analizować i programować badania opinii, tworzyć ciekawe wystąpienia publiczne, prezentacje i autoprezentacje, a także umiejętnie wykorzystywać Internet i media społecznościowe. Dlatego program studiów zakłada dużą ilość warsztatów oraz zajęć typu case studies. Studia trwają dwa semestry.

Patronat medialny nad studiami objęli: tygodnik Wprost, Dziennik Gazeta Prawna i Salon24.

Możliwość komentowania jest wyłączona.